| 
 Budu psát o různých způsobech, jak dosáhnout různých typů průletů mapou. Každý má své přednosti i zápory a hodí se pro něco jiného. 
 budete potřebovat: spline.xls - pikondrej.wz.cz/movie/spline.rar LC Effects - tvůrce: Linus Hallberg navíc: video ukázky - http://uloz.to/4288422/bigi-tut3.rar 
 
 
 
 1) pohybující se bod
 
 Toto je asi nejjednodušší průlet.
   Budete se pohybovat ve spectu/diváku po přímce,musíte se držet pouze jednoho
   směru a nebudete hýbat myší. Spusťte si server pomocí „/devmap“ (/devmap
   mp_toujane). Nejdříve si promyslete trajektorii „letu“ a vyzkoušejte si ji
   nanečisto, aby nedošlo ke kolizi s nějakou stěnou nebo „průletem“ skrz
   tank například.   Pokud už víte na jakém místě bude
   ve vašem videu začínat průlet, tak startujte kousek za ním, protože hned od
   začátku nebudete mít plnou rychlost posunu, nýbrž budete zrychlovat do dosažení
   maximální rychlosti.   Hodně se stává, že je tento
   pohled sekaný. Tomuto jevu, který můžete vidět na videu, zabráníte tím, že už v demo
   záznamu nahrajete průlet zpomaleně. Máte dvě možnosti, respektive dva příkazy.   player_spectateSpeedScale  - 
   ovlivní rychlost specta/diváka, nikoli běh okolního prostředí timescale  - 
   ovlivní rychlost specta/diváka, tak i běh okolí
 
 Který vybrat? To záleží jestli
   váš průlet má být ve videu rychlý (použijte timescale) nebo pomalý (použijte player_spectateSpeedScale).
   Nastavení „player_spectateSpeedScale“ záleží na vás, nejlépe bude, když si
   upravíte hodnotu, aby rychlost průletu odpovídala vaší představě ve výsledném
   videu. U „timescale“ hodnotu nastavte dle vašeho uvážení. Já použil hodnotu
   „0.1“ .
   Nyní když jste na pomyslném
   startu, zapněte nahrávání dema (/record) a pár sekund počkejte v klidu. Poté
   jen uskutečněte váš průlet mapou a zastavte zase kus za bodem plánovaného konce
   záběru.   Už stačí jen spustit demo a
   záznam nahrát. 
 2) pohled ze třetí osoby
 Tato metoda je úplně to samé,
   jako v prvním tutoriálu, proto jí zde jen zmíním nadpisem.
 
 
 3) pohybující se bod + pohled ze třetí osobyZde se skombinuje první a druhá
   metoda. Příklad můžete vidět na videu. Je potřeba natočit na demo pohyb
   v nějakém směru podle 1. metody a při přehrávání dema aplikovat pohled ze
   třetí osoby. Problém bude hlavně v načasování, aby například „otočka“
   neproběhla příliš rychle nebo příliš pomalu.   Mě vychází při stabilních 50fps,
   že „wait 750;“ trvá přibližně, tak jak potřebuji, což je něco pod 8 sekund.   Nyní začneme náš exec cfg malým
   ověřením. Vepíšeme do něj: wait 750; sreenshotjpeg; Spustíme demo a v momentě,
   kdy bychom začínali nahrávat, necháme načíst náš cfg. Podle toho si určíme, zda nám
   naše hodnota u „wait“ stačí.   Další nutností je určení si o
   jaký úhel se pohled změní. Já si zvolím 90°. Musím tedy rozkouskovat změnu o
   90° do 750 kroků, s tím, že za každým krokem bude „wait 1;“.   90 / 750 = 0,12   Což vyjde (od 0 do 90) s tímto krokem
   na 751 kroků, ale je to zanedbatelné.   V Excelu/Calcu si vytvoříme
   náš config, na jehož začátek poté napíšeme: cl_avidemo 50;            - spustí avidemo cg_thirdperson 1;         - zapne pohled ze třetí osoby cg_thirdpersonrange 125;        - nastaví vzdálenost od středu na 125   a na konec : cl_avidemo 0;              - vypne avidemo disconnect;                  - vypne přehrávání dema   čas(cl_avidemo 50; wait 750;)  = čas (50fps ve hře; wait 750;) 
 4) pomocí souřadnic V CoD2 je zaveden kartézský
   souřadný systém a dále tam nalezneme čtvrtou hodnotu, která představuje úhel
   natočení pohledu do stran. Počátek se bere od kladné poloosy x, kladný směr
   hodnoty ve stupních je dán směrem ke kladné poloose y, neboli proti směru
   hodinových ručiček.   Aktuální souřadnice můžete
   zjistit ve výpisu konzole pomocí příkazu „viewpos“ a nové souřadnice nastavíte
   pomocí “setviewpos“. Pomocí těchto  příkazů, můžete zjistit souřadnice jakéhokoli
   bodu na mapě (i z dema samozřejmě) a vytvořit si nějaký exec config, kde
   postupně budete měnit hodnotu příkazu „setviewpos“. 
  
 
 Zajímavý je způsob vytvoření
   takového souboru pomocí programu LCEffects.   Ve složce „main“ si vytvořte dva
   soubory, „plus.cfg“ a „minus.cfg“. Do „plus.cfg“ vložte: +lookup; wait 2; -lookup;   A do „minus.cfg“ : +lookdown; wait 2; -lookdown;   Spusťte si přes „devmap“
   libovolnou mapu na configu, na kterém budete mít více jak 50fps a do hry
   zadejte pár příkazů:   com_maxfps 50 – maximální hodnota
   FPS bude 50 cl_pitchspeed 20 – zpomalí
   naklápění pohledů nahoru a dolů bind O centerview – vycentruje
   pohled bind P exec plus – pohled se
   posune nahoru bind I exec minus – pohled se
   posune dolů bind L viewpos – v rozšířené
   konzoli uvidíte aktuální souřadnice       Na mapě najeďte ve spectu/diváku na místo, kudy by měl průlet projít a
   stiskněte klávesu „L“. V rozšířené konzoli poté uvidíte souřadnice. 
  
 
 Opište si všechny čtyři hodnoty a
   ukončete konzoli. Stiskněte klávesu „O“, čímž vycentrujete pohled. Klávesami
   „I“ nebo „P“ nastavte sklon pohledu dle vašeho uvážení. Počítejte si kolikrát
   jste danou klávesu stiskli. Pokud jste nastavili sklon pohledu dolů ,pomocí
   klávesy „I“, zaznamenejte si u počtu stisknutí znaménko „–„ (mínus),
   v opačném případě +. Změňte vaši polohu do dalšího bodu průletu a opakujte
   postup.   Váš zápis může vypadat třeba
   takto: -85 956 20 76 +20 46 1459 237 66 -44 291 1759 220 31 -3 781 2004 195 64 +5 1098 1910 175 147 -93 1583 1511 169 -169 -6   V místě instalace LCE máte
   soubor „coords.txt“, ten otevřete a napište do něj zapsané hodnoty, jen místo
   té poslední dejte pokaždé nulu „0“. Původní hodnoty si nechte někde mimo
   uložené, budete je ještě potřebovat!   Spusťte LCE, klikněte na „3D
   spline“ a odklepněte varovné upozornění ohledně správného napsání souřadnic do
   „coords.txt“. Napište k „Take screenshots?“ hodnotu „no“. Další pole bude
   záviset na tom, jak dlouho bude průlet trvat. Vyšší hodnota znamená vyšší
   plynulost, neboli menší skok mezi jednotlivými body. A v posledním poli
   nechte hodnotu „1“. Vyskočí vám několik oken, které můžete všechny zavřít, i
   samotný LCE.   Ve stejné složce jako program se
   vám vytvoří soubor „3DsplineConstant.cfg“. Ten otevřete a upravte následovně:   //This file was created with
   LCEffects an effect tool by Linus Hallberg set flyg1 "setviewpos -85
   956 20 76 0;wait 1; vstr flyg2;" set flyg2 "setviewpos
   -84.9341 956.251 20.1539 76.001 0;wait 1; vstr flyg3;" set flyg3 "setviewpos
   -84.7771 956.851 20.5207 76.0367 0;wait 1; vstr flyg4;" set flyg4 "setviewpos -84.6202
   957.45 20.887 76.0724 0;wait 1; vstr flyg5;" ...   „set
   flygx "“ , „; vstr flygx;"“ a
   poslední souřadnici „ 0“ musíte všude smazat.   //This file was created with
   LCEffects an effect tool by Linus Hallberg setviewpos -85 956 20 76;wait 1; setviewpos -84.9341 956.251
   20.1539 76.001;wait 1; setviewpos -84.7771 956.851
   20.5207 76.0367;wait 1; setviewpos -84.6202 957.45 20.887
   76.0724;wait 1; ...     Nyní máte připravený config pro
   průlet mapou, ale bez sklonu pohledu nahoru nebo dolů. Budete-li potřebovat i
   tuto možnost pohledů, tak z každé řádky smažte i „wait
   1;“ a celý obsah zkopírujte do souboru „spline.xls“ do sloupce „C“.   Jako první upravte hodnotu vašeho
   stabilního FPS (buňka A2). Dále kliknutím na buňka D2 s obsahem
   „cl_pitchspeed“ a dvojklikem na spodní pravý růžek se hodnoty rozvinou dolů až
   po konečný řádek sousedního sloupce. Vpravo si můžete všimnout žlutého
   sloupce „L“, do něj budete psát poslední hodnoty u každého řádku, které jste si
   zapisovali spolu se souřadnicemi. Ve sloupci „C“, kde máte hodnoty pro
   „setviewpos“, najdete nejbližší hodnoty k vašim zapsaným souřadnicím a
   vedle do žlutého sloupce „L“ napíšete poslední hodnotu. První hodnota by měla
   pasovat k prvnímu řádku. Nyní musíte mezi těmito hodnotami ve žlutém
   sloupci udělat mezihodnoty, pravidelný (lineární) přechod mezi každou
   z nich, které jste vy vepsali. Pokud si s tímto nevíte rady, tak
   spočítejte o kolik se dvě hodnoty liší a toto číslo vydělte počtem řádků mezi
   první a druhou vámi napsanou hodnotou (první nezahrňte do počtu řádků, druhou
   ano). Tímto získáte krok. Teď stačí na další řádek pod první hodnotou napsat
   „=L2+krok“. Místo krok dosadíte číslo a potvrdíte, ENTER. Buňku označte a
   tažením za již známý růžek zkopírujete vzoreček do buněk až po buňku
   s vaší druhou hodnotou. Až se vám toto podaří až ke konci (do posledního
   řádku se „setviewpos“), tak rozviňte sloupce E, F, G, H, I a J stejně jako
   předtím sloupec D.   Obsah sloupců C až J zkopírujte
   do libovolně pojmenovaného cfg souboru, který uložíte do složky main. Upravte
   nahrazením čárky za tečky a jako první řádek vložte nastavení maximální hranici
   snímků za sekundu, kterou jste vložili i do Excelu (příklad: com_maxfps 25).
   Jestli jste překročili počet 600 řádků, tak soubor rozdělte na více souborů po
   cca 600 řádcích a na konci každého souboru, vyjma posledního, nechte načíst
   soubor, který je další v pořadí (exec tou02;).   Spuštěním prvního exec configu se
   poloha nastaví na vaši první zadanou, poté se přenastaví hodnota příkazu
   „cl_pitchspeed“, aktivuje se příkaz pro pohled nahoru nebo dolů, hra počká 1
   snímek, což bude stačit na nastavení pohledu a poté se hned příkaz pro
   naklonění vypne. Hned v zápětí se vytvoří screenshot ve formátu *.tga, což
   vám na chvíli rozhodí hodnotu FPS, hra by však měla dostatečnou chvíli počkat,
   aby se zase zvýšili na maximální možnou hodnotu a poté nastaví další danou
   pozici, což bohužel vycentruje sklon pohledu nahoru/dolů. Tento způsob je velmi
   zdlouhavý, ale nic lepšího mě pro práci se souřadným systémem a nakláněním
   pohledu dolů/nahoru nenapadlo. 
 5) příkazy pro pohyb +forward – pohyb dopředu +back – pohyb dozadu +moveleft – pohyb doleva +moveright – pohyb doprava +leanleft – ve spectu/diváku
   pohyb dolů +leanright – ve spectu/diváku
   pohyb nahoru   +left – otočení doleva+right – otočení doprava
 +lookup –naklonění pohledu nahoru
 +lookdown – naklonění pohledu
   dolů
   Příkazy s „+“ na začátku
   aktivujete pohyb/otočení, které bude stále aktivní dokud pohyb/otočení
   neukončíte téže příkazem, ale s „–„ (mínus) na začátku.   Rychlost pohybu ovlivníte pomocí
   „timescale“ nebo příkazem, který se projeví ve spectu/diváku „player_spectateSpeedScale“.
   Rychlost otáčení doleva a doprava ovlivníte hodnotou příkazu „cl_yawspeed“
   (projeví se pouze za použití přímo příkazů nikoli otáčení pomocí myši) a pro
   změnu rychlosti naklonění použijte „cl_pitchspeed“.   Kombinací těchto příkazů, si
   můžete vytvořit exec config. Je důležité, aby jste při zkoušení psaní tímto
   způsobem měli stálou hodnotu FPS, protože k projevení pohybu/otočení
   potřebujete vložit i příkaz „wait“, který počká určitou, vámi zvolenou dobu.   př. : +forward; wait 100; +left;
   wait 400; -left; wait 50; -forward;   Poté načtením finálního configu
   vám proběhne průlet, který zaznamenáte na demo a poté nahrajete. Doporučuji
   opět, aby průlet probíhal pomalu, jinak i nahráním na vysoké FPS se bude průlet
   zadrhávat.  
 
 Teď se na delší dobu konečně odmlčím a dám vám pokoj :), prakticky jsem se nejspíš rozepsal o všem co vím, teď je na vás, abyste kombinovali možnosti a vytvořili něco pěknýho, nad čím každej bude valit bulvy. GL |